Alt, hvad der har borgernes interesse, vil vi gerne hælpe med at formidle ud. Så har du input til siden, skal du endelig skrive til mekuhr@hotmail.com eller ringe/sms til 42404583.
ByNyt
Sankt Hans 2026
Det skønneste midsommer vejr lokkede 200 Sørvad-boere til Skt Hans fest. Det blev en dejlig aften med sang for plejehjemmets beboere, fakkeloptog til Fiskehuset, sang ved Gospel kids, kage/kaffe, hygge og ikke mindst en medrivende båltale ved forfatter Dorthe Nors. Hun fortalte om sin vej til Sørvad og beskrev poetisk og præcist vores smukke egn med hede landskab, brusende åer, skov, stjerneklare nætter og naturens gang. Tak til Dorthe for en fantastisk båltale, hvor vi alle blev mindet om, hvor heldige vi er at bo lige her i den smukkeste natur.
Henover en eftermiddag blev yderområderne ordnet, Fiskehuset rengjort, bænkene olieret og gamle lyssensorer udskiftet. Og vanen tro kom Aksel Ahle forbi med sin gamle Massey Ferguson og rev op i grus såvel som ukrudt. ☺️ Indimellem blev der også tid til at nyde en forfriskning i det fine forårsvejr og diskutere verdenssituationen.
Tak til arbejdsholdet og alle andre som hjælper med stort og småt. Vil man selv skrives op til arbejdsholdet, så kan man kontakte sekretær Michael Kuhr på mail; mekuhr@hotmail.com
Man kan også støtte Fiskehusets Venner økonomisk ved at overføre til MobilePay-nummeret i billedcollagen.
Husk at alle kan låne Fiskehuset til arrangementer. Man skal blot skrive sig på sedlen på opslagstavlen og kontakte den tilsynshavende, som fremgår af vagtlisten på opslagstavlen.
Årets Påskeløb er veloverstået, der blev gemt 40 påskehare til glæde for byens mindste beboere. Det er en meget stor glæde for os at lave initiativer, der bliver taget godt imod. Dejligt med alle de billeder af de fundne påskehare med deres glade modtager.
Tak for deltagelse. Vi glæder os allerede til næste år!
Generalforsamlingen i Vinding Borgerforening blev afholdt med bestyrelsen og 20 delegerede. Vita Bilberg blev valgt som dirigent; indkaldelsen var kun sket via hjemmeside/Facebook, men blev godkendt af de fremmødte. Formanden berettede om årets aktiviteter: vedligehold af storkereder, shelterplads og Naturcirklen, nye bænke, Sankt Hans, arbejdsdag, juleridt, fastelavn samt fortsatte indsatser for julebelysning, hundepose-initiativ og udskiftning af hjertestarter ved Brugsen. Der blev orienteret om boligbyggeri på Vagn Poulsens Plads, borgermøde samt nye buskure på Langgade som alternativ til mobilitetspunkt. Trafiksikkerhed og genbrugspladsens åbningstider blev drøftet; borgerne opfordres til at bruge ”Giv et praj”. Der arbejdes videre med naturpleje i eng/ådal, overvejelser om autocamperplads og fundraising til nye legeredskaber. Beretninger fra Fiskerhusets Venner og Det grønne hold blev fremlagt og godkendt. Årsregnskabet blev enstemmigt godkendt. I bestyrelsesvalget genopstillede Esben Esmarch ikke; Sofie Brouv og Michael Kuhr blev genvalgt, og Rasmus Hansen blev valgt som nyt medlem. Under eventuelt blev foreslået kursus for hjerteløbere, flere notitser til lokalavisen samt fartdæmpning ved fodgængerfeltet på Langgade.
Bestyrelsen er efterfølgende blevet konstitueret som følger: